מודל חינוך הוליסטי

מטרת המודל  לבנות רצף חינוכי, פדגוגי וארגוני, משולב בקרה והערכה, שיבטיח רווחה נפשית, תפקוד מיטבי ושיפור בהשגת החזון ומטרות החינוך בעיר.

המודל החינוכי המוצע- הוליסטי! דהיינו רואה ומטפל באדם השלם המורכב מגוף,נפש, רוח, המושפע מהתנאים הסביבתיים (פיזיים וחברתיים) והתורשתיים.

במקביל לבחינה ולהתערבות חינוכית – פדגוגית הכוללת הישגים לימודיים, נשירה, מוטיבציה, יכולת להמשיך ללמוד ועוד, יטפל המודל בסוגיית הרווחה הנפשית (wellness), המתקשרת לערכים של בריאות, אופטימיות, סיפוק אישי, תקווה ואושר.

התהליך האינדובידואלי כולל מיפוי מצב כל תלמידה ותלמיד במערכת החינוך במגוון היבטים האחראיים למיטביות:  חוזקות התלמיד, כישוריו, חוזקות המשפחה, פעילות פנאי, שינה, תזונה, פעילות גופנית, מצב חברתי, התנדבות ועוד. תלמיד החווה ‘רווחה נפשית’ ישפר את הישגיו הלימודיים!

מודל החינוך ההוליסטי ייצור קשר מערכתי מאחד בעיר. יאפשר התערבות אינדובידואלית ומערכתית בהתאם לצרכים המשתנים.  הבדלים בין יישובים יכתיבו הבדלים בתוכניות היישום. בהתאם לצרכים הייחודיים שימופו יוצעו תכניות התערבות אינדובידואליות, קבוצתיות, בית ספריות, עירוניות – כגון: העשרה תרבותית, יום לימודים ארוך, קבוצות למידה, טיפול אינדובידואלי ועוד.

המיפוי האינדובידואלי ההוליסטי יאפשר ‘כלכלת חינוך חדשנית ויעילה   באמצעות התכניות המותאמות שייגזרו ממנו. אלו יובילו להעמקת התאמת המערכת לתלמידים במקביל לחיזוק הסתגלותם למערכת.